Bekijk Artikel

12-01-2024 zomer 2023 deel 2

Deze zomer was een zomer vol met feestjes, stedentripjes en bezoekjes van vrienden en familie. We zijn hiervoor afwisselend in Nederland en Frankrijk geweest.

In april waren Jean-Remi en Wendy voor een korte vakantie (vanuit Australië) in Frankrijk om familie en vrienden te zien. In hun drukke schema hadden we een weerzien in Besançon gepland. We verbleven in een leuke b&b, helaas waren ze er maar een halve dag... De rest van het weekend hebben Timo en ik in de regen de stad verkend en zijn we op de terugweg langzaam, via binnendoorweggetjes weer terug gereden naar Le Val d'Ajol.

Eind april ben ik met de trein naar Parijs gereden voor een heerlijk weekend met mijn moeder en zussen. Veel kilometers gelopen, met de metro gereden en zelfs een fietstocht door het centrum van Parijs. Natuurlijk weer veel te veel gezien en gedaan in een te korte tijd. Maar het was een weekend om niet te vergeten.

Bij terugkomst werd ik hartelijk ontvangen door Onno, Janneke en de kinderen die al een dag eerder gearriveerd waren. Na enkele mooie dagen van mountainbiken, knutselen en kampvuren snel de bedden verschonen. Op de terugweg van Zwitserland naar Nederland verblijven Yvon en Stijn hier enkele dagen. Yvon in de logeerkamer en Stijn zet zijn tentje op in ons weiland waar hij 's morgens in alle vroegte gewekt wordt door de vogels die het voorjaar volop aan het vieren zijn.

Na lang proberen hebben we eindelijk een datum kunnen prikken, met Pinksteren zijn Dorien en Mette hier! We genieten van de voorjaarszon, lekker eten en drinken, wandelen en een bezoek aan een ietwat teleurstellende brocantemarkt in Fougerolles. Het weekend is te kort dus dit moet nog een vervolg krijgen!

Nadat we mijn 50e verjaardag in Budel hebben gevierd is de zomervakantie begonnen. Marielle, Peter en Juul komen als eerste langs. Met hun geleende caravan voor ons huis en het tentje van Juul aan de achterkant zijn we net een minicamping. Met z'n vieren bedwingen we de boomtoppen van het klimbos in Plombières les Bains en op de terugweg bezoeken we nog even het meerdaagse muziekfestival Les Pieds Oranges in Le Val d' Ajol.

Als de kermis in Le Val d'Ajol opgebouwd wordt komen Onno, Janneke en de kinderen nog een paar dagen hun camper bij ons parkeren. We maken een paar mooie mountainbiketochten en natuurlijk een ritje in de draaimolen en de botsauto's. Net voordat de kermis weer vertrekt doen we nog een ritje met Janneke, Leon en de kinderen. Op de terugweg van hun vakantie in Zuid Frankrijk nog een paar dagen hier in de logeerkamer en nu voor het eerst ook op de bank hangen in de woonkamer!

Deze zomer zijn we ook uitgenodigd voor het buurtfeest in Outremont. Op volgens mij de heetste dag van deze zomer zitten we om 13:00  aan het gebraden lam, worst en de koude rosé. We proberen ons zo goed mogelijk te mengen onder onze franse buurtgenoten, maar eindigen toch samen aan tafel met het enige andere Nederlandse stel...

Onze buurman Julien viert zijn 80e verjaardag op nog zo'n warme dag. We zitten samen binnen in de schuur omdat het buiten te heet is. Dit is ook weer een maaltijd die begint om 12:00 en eindigt tegen de tijd dat we in Nederland met het avondeten beginnen!

De laatste 3 jaar wordt er door de zoon van onze benedenburen een klein festival georganiseerd. Een weekend vol muziek, dans, film eten, etc. Dit jaar was waarschijnlijk de laatste editie, leuk dat we die nog even meegemaakt hebben.

Conclusie: een volle maar gezellige zomer die afgesloten werd door een bak regen die niet meer op leek te houden!

Zie ook zomer 2023 deel 1

Comments

There are currently no comments.